Jocul “Prinde Vulpea” din colecția AMJ este un joc de strategie pe ture apărut în România anilor 50.

Spre deosebire de alte jocuri la care competitorii participă individual , aici unul dintre jucători (cel cu vulpea ) se confruntă cu ceilalți 4 jucători (cu câinii). Jocul este realizat integral din carton și constă într-o cutie, o tablă de joc și 10 jetoane reprezentând vulpea și cei 4 câini (acestea fiind probabil dublate în cazul pierderii unuia).

Instrucțiunile jocului prezintă o mulțime de greșeli gramaticale acestea fiind, pe exemplarul prezentat, corectate de tatăl băiețelului care avea jocul. Nu știm dacă nota 4 acordată era notă de trecere , în anul 1957 revenindu-se la sistemul de notare de la 10 la 1 ,după ce timp de 5 ani fusese folosit sistemul rusesc cu note de la 5 la 1.

Post by Cristian Dumitru

Presedintele Asociatiei Muzeul Jucariilor